Technologie en online marketing blijven zich ontwikkelen. Dit boek beschrijft met actuele voorbeelden de laatste inzichten, onderbouwd door de basisprincipes van online marketing. Daardoor overstijgt de stof het tijdelijke karakter en vormt een goede basis voor toekomstige marketingprofessionals." - Huub Vermeulen, CEO bol.com
Praktisch inzicht in Het hele proces van digitale marketingBasisboek Online Marketing is het studieboek over digitale marketing dat het héle marketingproces behandelt. Het heeft een degelijke academische basis en sluit volledig aan op de praktijk. Zowel de theorie achter online marketing als de technieken en media komen aan de orde. Het boek is verplichte stof voor verschillende NIMA-examens. Sinds het verschijnen van de eerste druk is het boek uitgegroeid tot standaardwerk voor het vakgebied. Er is ook een Engelstalige versie met internationale voorbeelden en cases.
Basisboek Online Marketing start met de introductie van het kernprocesmodel en belicht vervolgens de strategische aspecten van online marketing. Hierna komen alle relevante aspecten van online marketing aan bod: het gebruik van internet voor marktonderzoek, bij productontwikkeling en –realisatie, voor branding, klantenwerving en klantenbinding en bij orderafhandeling. Ook gaat het boek in op effectieve sites en apps, digital analytics en planning en organisatie. De inzet van social media en mobiele communicatie is naadloos in de onderwerpen verwerkt. Basisboek Online Marketing wordt gebruikt door 75% van alle HBO-studenten aan commerciële opleidingen. |
Inhoudsopgave |
"Dit boek weet op een knappe manier de verbinding te leggen tussen de klassiekers en de nieuwste ontwikkelingen in online marketing. Dat maakt dit boek een must voor iedereen die serieus met online marketing aan de slag wil." - Bram Koster, Chief creative Marketingfacts, voorzitter examen commissie NIMA Online Marketing
Basisboek Online Marketing is tot stand gekomen in samenwerking met een groot aantal professionals, die ieder vanuit hun praktijkervaring hebben aangegeven hoe online marketing het meeste rendement oplevert. AuteursCo-AUteursTom van den Berg
Remy Bergsma Ruben van Brug Frank van Delft Wout van den Dool Arnoud Engelfriet Marcel Fokkema Martijn Hoving Lucas Hulsebos Matthijs Jansen Co van Kempen Stephan Kleian Shirley Klever Martin Kloos Bart van der Kooi Dennis Koops Ernst-Jan Kruize Wim van der Mark Robin van Ommen Patricia Ouwendijk Stephan Schroeders Auteurs van de vorige editiesDesigner, Elemental UitgeverBert DeenO, Orange Apps
|
|
"De derde druk van Basisboek Online Marketing bevat een grote hoeveelheid kennis over online marketing die op een uiterst professionele wijze, op een toegankelijke manier en verantwoord gedocumenteerd is samengevat in een prachtig uitgevoerde en mooi geïllustreerde uitgave." - Prof. dr. Peter Leeflang, Frank M. Bass Professor of Marketing, Rijksuniversiteit Groningen
Digitale ondersteuningOp www.onlinemarketing.noordhoff.nl biedt Noordhoff Uitgevers digitale ondersteuning voor studenten en docenten bij dit boek:
|
Voor opleidingen waar marketing een bijvak is, is het boek E-commerce en e-business geschikt. Dit behandelt online marketing minder diepgaand dan Basisboek Online Marketing, geeft meer aandacht aan orderafhandeling en behandelt bijvoorbeeld ook e-procurement, e-production en business intelligence.
|