BASISBOEK ONLINE MARKETING
  • Home
  • Basisboek Online Marketing (NL)
  • Digital Marketing Fundamentals (English)
    • Request preview lecturer's materials
    • FAQ Lecturers
  • Contact
  • Home
  • Basisboek Online Marketing (NL)
  • Digital Marketing Fundamentals (English)
    • Request preview lecturer's materials
    • FAQ Lecturers
  • Contact
Search

Basisboek
​Online Marketing

Basisboek Online Marketing


Technologie en online marketing blijven zich ontwikkelen. Dit boek beschrijft met actuele voorbeelden de laatste inzichten, onderbouwd door de basisprincipes van online marketing. Daardoor overstijgt de stof het tijdelijke karakter en vormt een goede basis voor toekomstige marketingprofessionals." - Huub Vermeulen, CEO bol.com

Praktisch inzicht in Het hele proces van digitale marketing

Basisboek Online Marketing is het studieboek over digitale marketing dat het héle marketingproces behandelt. Het heeft een degelijke academische basis en sluit volledig aan op de praktijk. Zowel de theorie achter online marketing als de technieken en media komen aan de orde. Het boek is verplichte stof voor verschillende NIMA-examens. Sinds het verschijnen van de eerste druk is het boek uitgegroeid tot standaardwerk voor het vakgebied. Er is ook een Engelstalige versie met internationale voorbeelden en cases.
 
Basisboek Online Marketing start met de introductie van het kernprocesmodel en belicht vervolgens de strategische aspecten van online marketing. Hierna komen alle relevante aspecten van online marketing aan bod: het gebruik van internet voor marktonderzoek, bij productontwikkeling en –realisatie, voor branding, klantenwerving en klantenbinding en bij orderafhandeling. Ook gaat het boek  in op effectieve sites en apps, digital analytics en planning en organisatie. De inzet van social media en mobiele communicatie is naadloos in de onderwerpen verwerkt.​ Basisboek Online Marketing wordt gebruikt door 75% van alle HBO-studenten aan commerciële opleidingen.
Picture

Inhoudsopgave


Bestel
Docentenexemplaar

"Dit boek weet op een knappe manier de verbinding te leggen tussen de klassiekers en de nieuwste ontwikkelingen in online marketing. Dat maakt dit boek een must voor iedereen die serieus met online marketing aan de slag wil." - Bram Koster, Chief creative Marketingfacts, voorzitter examen commissie NIMA Online Marketing


​Basisboek Online Marketing is tot stand gekomen in samenwerking met een groot aantal professionals, die ieder vanuit hun praktijkervaring hebben aangegeven hoe online marketing het meeste rendement oplevert. 
​

Auteurs

Marjolein Visser
​Berend Sikkenga
ounder, Horizons

Co-AUteurs

Tom van den Berg
Remy Bergsma
Ruben van Brug
Frank van Delft
Wout van den Dool
Arnoud Engelfriet
Marcel Fokkema
Martijn Hoving
Lucas Hulsebos
Matthijs Jansen
Co van Kempen
​Stephan Kleian
Shirley Klever
Martin Kloos

Bart van der Kooi
Dennis Koops
Ernst-Jan Kruize
Wim van der Mark
Robin van Ommen
Patricia Ouwendijk
Stephan Schroeders​

Auteurs van de vorige edities
Designer, Elemental

Uitgever

Bert DeenO, Orange Apps
Foto
Marjolein Visser
Berend Sikkenga
Tom van den Berg
Remy Bergsma
Remy Bergsma
Ruben van Brug
Frank van Delft
Wout van den Dool
Arnoud Engelfriet
Marcel Fokkema
Martijn Hoving
Lucas Hulsebos
Matthijs Jansen
Co van Kempen
Stephan Kleian
Stephan Kleian
Shirley Klever
Martin Kloos
Bart van der Kooi
Dennis Koops
Ernst Jan Kruize
Wim van der Mark
Robin van Ommen
Patricia Ouwendijk
Stephan Schroeders
Uitgever Bert Deen

"De derde druk van Basisboek Online Marketing bevat een grote hoeveelheid kennis over online marketing die op een uiterst professionele wijze, op een toegankelijke manier en verantwoord gedocumenteerd is samengevat in een prachtig uitgevoerde en mooi geïllustreerde uitgave." - Prof. dr. Peter Leeflang, Frank M. Bass Professor of Marketing, Rijksuniversiteit Groningen

Digitale ondersteuning

Op www.onlinemarketing.noordhoff.nl biedt Noordhoff Uitgevers digitale ondersteuning voor studenten en docenten bij dit boek:
  • Toetsvragen
  •  Begrippentrainer
  • Flitscolleges
  • Opdrachten
  • Cases
  • PowerPoint-presentaties
  • Toets-op-maat
Picture
Groepen voor gebruikers van het boek: 
  • Basisboek Online Marketing op Facebook
  • Studentengroep op Facebook 
  • LinkedIn Docentengroep ​​

boeken die aansluiten op Basisboek Online Marketing

Grondslagen van de marketing
Nog weinig kennis over marketing? Lees dan eerst Grondslagen van de Marketing.
Boek social media management
Zoek je verdere verdieping op het gebied van social media? Dan sluit dit boek perfect aan.

Voor opleidingen waar marketing een bijvak is, is het boek E-commerce en e-business geschikt. Dit behandelt online marketing minder diepgaand dan Basisboek Online Marketing, geeft meer aandacht aan orderafhandeling en behandelt bijvoorbeeld ook e-procurement, e-production en business intelligence.
Foto

Bestel BAsisboek Online Marketing

Foto
Bestel
Docentenexemplaar

Home

Basisboek Online Marketing (NL)

Digital Marketing Fundamentals (ENG)

Contact

Privacy

Copyright MarketWise  © 2021

Johan de Ridderlaan 30, 3417 CG  Montfoort, Nederland
  • Home
  • Basisboek Online Marketing (NL)
  • Digital Marketing Fundamentals (English)
    • Request preview lecturer's materials
    • FAQ Lecturers
  • Contact